30.11.10

Üks koll käib ringi mööda Euroopat...

Viimase aastakümne kaks suurimat muutust liikluses on tunduv lubatud kiiruste ületamine ja suunatule kasutamise lõpetamine. Mõningas mõttes on need ilmingud teineteisega otseses seoses, sest igal juhil on oma kriitiline kiirus, mille ületamisel tekib juhil probleeme liiklusvahendi valitsemisel. Mõnel on see kiirus 240 km/t ja mõnel 80 km/t. Siis hakatakse lihtsustama juhtimisvõtteid ja esimene ohver on suunatuli. Osa juhte aga ei oska tõlgendada liikluseeskirju, osa jätab tuld näitamata kuna muidu teised teaks kuhu ta sõidab. Mõned ei näitaks ka pidurituld, aga see sindrinahk läheb peale automaatselt piduripedaali vajutamisel. On riike, kuhu võiks autosid müüa ilma suunatuledeta, sest neid ei kasutata nii kui nii. Näiteks Küprosele. Ka kallite autode omanikel pole vist raha maksta suunatulede eest. Igatahes suunatuld nendel autodel vilkumas ei näe.

Ise olen olnud tunnistajaks mitmetel avariidel, kus suunatule mittenäitamine on põhjustanud avarii. Viimati toimus see minu "nina all". Minu ees oli kolm autot seejärel kasutuskõlbmatud. Hea, et ise suutsin pidurdada. Ka minu taga olnud auto suutis enne minu autot pidurdada, aga selle järel sõitnud auto mitte ja jälle said kaks autot viga.