11.5.11

E10 kütus on nähtavasti problemaatiline

Ise E10 kütust kasutanud pole (talvel kasutan vaid autot ja see on diiselauto). Suvi läheneb ja probleemid samuti. E10 kütus asendab enamuses EL riikides 95-oktaanilist bensiini. Bioetanoli lisamine bensiini pidi vähendama reostust ja samas pidi olema ka odavam. Tegelikkus on teine. Momendil müügil oleva 98-oktaanilise kütusega võrreldes on mitmetes autodes kütusekulu E10 korral isegi suurem. Seega hinnavahe kaob siin. Olgugi, et Soome VTT tegi "uurimust" ja sai tulemuseks, et kütusekulu on sama, seda eriti tõsiselt võtta ei saa. Nad tegid katseid vaid autodega, mis tõepoolest on tehtud kasutama E10 kütust. Teised autod kannatavad selle all. Tavaliste autode omanikud on seega sunnitud 95-oktaanise kütuse asemel kasutama kallimat 98-oktaanilist bensiini. Uus E10 kõigile autodele ei sobi. Tihendid ja voolikud sulavad üles.

Sama lugu on muruniidukite ja paatide päramootoritega. E10 ei sobi ja peab kasutama varasemast kallimat kütust. Hinnad statistikaametis ei tõusnud, aga elu kallines.

Vaatame, mida toob uus kütus RE85, kus bensiini 85% ja etanooli 15%. Ootan huviga, sest järsk hinnatõus hakkab juba rahakotile mõjuma.